Çocuk Gelişimi I.Öğretim

Çocuk Gelişimi Ön lisans Programı

Programı Sunan Akademik BirimÇocuk Gelişimi
Program DirektörüBölüm Başkanı: Doç. Dr. Turğay ÖNTAŞ & Program Koordinatörü: Doç. Dr. Emine Seda KOÇ
Program TürüÖn lisans Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiÖn Lisans
Kazanılan DereceMezun olunduğunda Ön Lisans Çocuk Gelişimi diplomasına sahip olunur. Ünvanı ise Çocuk Gelişimi Teknikeridir. 
Eğitim Türü Tam Zamanlı  
Kayıt Kabul KoşullarıOrtaöğretimden Mezun Olmak
Önceki Öğrenmenin TanınmasıÖnceki öğrenme, bireylerin yükseköğretim kurumu dışında, iş ve günlük yaşam deneyimleri yoluyla edindikleri bilgi, beceri ve yetkinlikleri kapsar. Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi’nin yönergesine göre, bu öğrenmelerin tanınması, muafiyet sınavları, portfolyo değerlendirmeleri ve akredite kuruluşlardan alınan sertifikaların değerlendirilmesi gibi yöntemlerle gerçekleştirilir. Önceki öğrenmenin tanınması için başvurular, öğrencinin kayıt olduğu ilk akademik yılda yapılmalıdır; daha sonraki başvurular kabul edilmez.Başvurular, ilgili akademik birimlerin yönetim kurulları ve "Önceden Kazanılmış Yeterliliklerin Tanınması Komisyonu" tarafından değerlendirilir. Bölümlerin müfredatlarında yer alan zorunlu Yabancı dil dersi için her öğretim yılı başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden kendi kendilerine öğrenme sürecini tamamlayan ya da değişik yollarla bu derslerdeki öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler bu sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar.
Mezuniyet Koşulları Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 120'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Program AmacıÇocuk Gelişimi Programı bilimsel ve sanatsal faaliyetleri ile ulusal ve uluslar arası platformda tanınan, geleneksel kültürüne sahip çıkarak, günümüz ihtiyaçları doğrultusunda özgün ve çağdaş tasarımlar yapan,yenilikçi, mesleği ile ilgili teknik bilgi ve beceriye sahip bireyleri çalışma hayatına hazırlayacaktır. 
Mezunların Mesleki ProfilleriÇocuk gelişimi meslek elemanı; Milli Eğitim Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı ve Başbakanlık Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğüne bağlı resmi ve özel okul öncesi eğitim ve özel eğitim kurumlarında çocuk kliniklerinde, otellerde, turistik tesislerin çocuk kulüplerinde çalışırlar. Kamu kuruluşlarına bağlı kreşlerin, özel yuva ve anaokullarının, gündüz bakımevlerinin sayısının artmasıyla çalışma alanı gelişen bir meslektir.
Bir Üst Dereceye GeçişÖn lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar DGS sınavı ile ilgili programlarda lisans eğitimlerini tamamlayabilirler. DGS ile Okul Öncesi Öğretmenliği, Özel Eğitim Öğretmenliği, Sağlık Yönetimi, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Gelişimi 4 yıllık lisans programlarına geçiş yapılabilmektedir.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Her dönem en az bir vize sınavı uygulanır. Vizelerin yanı sıra, her dönemin başında verilen dönem içeriğinde tarihleri belirtilen proje ve ödevler verilir. Her dönemin sonunda, öğrencinin final sınavına girmek zorundadır. Kriterler (ara sınav, proje, ödev ve final gibi) ve dönem sonu notuna etki oranları dönem başında dağıtılan ve/veya web sitesinde yayınlanan ders içerikleri açık biçimde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih ve yer ve zamanlarda yapılır.  Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve final sınavı sonuçlarına göre verilir. 

Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.

Dönem sonu-bütünleme notu dersin sorumlusu tarafından değerlendirme kriterleriyle birlikte Öğrenci İşlerine teslim edilir. Dönem sonu ve bütünleme notları öğrenci bilgi sisteminde yayınlanarak ilan edilir. 

Notlar:

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir.  Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

Puan

Harfli Notu

Katsayı

Başarı Durumu

90-100

AA

4.00

Başarılı

80-89

BA

3.50

Başarılı

70-79

BB

3.00

Başarılı

65-69

CB

2.50

Başarılı

60-64

CC

2.00

Başarılı

50-59

DD

1.50

Başarısız

30-49

FD

1.00

Başarısız

0-29

FF

0.00

Başarısız

 

Öğrenciler DD, FD yada FF aldıkları dersleri dersin açıldığı ilk dönem almak zorundadırlar.

 Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun en az CC olması gerekir. Ancak genel not ortalaması (GNO) CB (2,50) ve üzerinde olan öğrenciler DD başarı notu ile de başarılı sayılır ve başarı notu, katsayısı 1,50 olmak üzere DB olarak not belgesine geçirilir. Ödev ve uygulamaların önem kazandığı derslerde; bu çalışmaların ara sınav notunu hangi oranda etkileyeceği, ders niteliğindeki laboratuvar ve proje derslerinde yarıyıl veya yıl içi başarı notunun nasıl belirleneceği ve başarı notuna etki oranı ilgili kurul tarafından belirlenerek ilan edilir. Tek ders ve ek sınavların sonuçları, başarı notu olarak kabul edilir ve değerlendirilir.

Öğrenciler DB, CC, CB, BB, BA notları ile başarılı oldukları dersleri not yükseltmek için tekrarlayabilirler. Tekrarlanan derste önceki not ne olursa olsun, alınan son not geçerlidir. Ders tekrarı durumundaki öğrencilerin bir yarıyılda alabilecekleri kredi toplamının, ortak zorunlu dersler hariç bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinde belirtilen üst sınırı aşmaması gerekir.

Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ile 3.49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; ortalaması 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar.

Eğitim Öğretim Metotları

  Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

*EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

KüçükGrup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha/Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme/Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri/ Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

Program Çıktıları

1-0-18 yaşlar arasındaki tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişim özelliklerini tanımlar.
2-Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal ve dokümanları çocukların gelişim özelliklerine ve ihtiyaçlarına uygun olarak kullanır.
3-Çocuk gelişimi alanında teknolojiyi ve araç-gereçleri etkili bir biçimde kullanır.
4-Çocuk haklarını tanımlar. İhmal ve istismara uğrayan çocuklarla karşılaşması halinde izleyeceği yasal basamakları listeler.
5-Çocuklara yapılabilecek ilk yardım ilkelerini uygular.
6-Çocuklardaki duygusal davranışsal bozuklukları tanımlar. Uygun yönlendirme yapılacak kurumları listeler.
7-Çocukların bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimine uygun etkinlikler düzenler
8-Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerine dayalı etkinlikler planlar ve uygular.
9-Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. Süreğen hastalığı olan çocuklar için gelişimsel etkinlikler hazırlar.
10-Gerçekleştireceği etkinlikler için gereken durumlarda çocukların gelişim özelliklerine uygun materyal, planlar ve geliştirir.
11-Gerçekleştirmiş olduğu uygulama etkinliklerinde kayıt tutar, belge ve raporları düzenler.
12-Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; aile katılımlı etkinlikler gerçekleştirir.

Müfredat

Çocuk Gelişimi Kredili Ders Yapısı Şeması



1. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I 2 0 2
CGP121 Çocuk Gelişimi I 3 0 4
CGP129 Materyal Geliştirme 1 1 2
CGP128 Mesleki Uygulama I 2 8 8
CGP101 Özel Eğitim I 3 0 4
TDİ101 Türk Dili I 2 0 2
YDİ101 Yabancı Dil I (İngilizce) 2 0 2
Seçmeli ÇOCUK GELİŞİMİ 1.SINIF GÜZ DÖNEMİ SEÇMELİ DERSLERİ() 6
CGP131 Çocukta Oyun Gelişimi 2 0 2
CGP231 Erken Çocuklukta Gelişim 2 0 2
İSG106 İş Sağlığı ve Güvenliği 2 0 2
Seçmeli Üniversite Genel Seçmeli Dersler() 3
UNİSEC-SHMYO 013 Erken Çocuklukta Gelişim 2 0 3
Toplam AKTS: 33

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ102 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II 2 0 2
CGP204 Çocuk Gelişimi II 3 0 4
CGP233 Mesleki Uygulama II 2 8 9
CGP208 Özel Eğitim II 3 0 4
TDİ102 Türk Dili II 2 0 2
YDİ102 Yabancı Dil II (İngilizce) 2 0 2
Seçmeli ÇOCUK GELİŞİMİ 1.SINIF BAHAR DÖNEMİ SEÇMELİ DERSLER() 7
CGP234 Çocukluk Sosyolojisi 2 0 2
CGP235 Çocuk ve Drama 1 2 3
CGP236 Erken Çocukluk Eğitiminde Öğrenme Kuram ve Yaklaşımları 2 0 2
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 63

2. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
CGP318 Anne Baba Eğitimi 2 0 2
CGP311 Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı 3 0 5
CGP322 Mesleki Uygulama III 2 8 9
CGP320 Mesleki Uygulama IV 2 6 6
CGP313 Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri 3 0 5
Seçmeli ÇOCUK GELİŞİMİ 2. SINIF GÜZ DÖNEMİ SEÇMELİ DERSLER() 3
CGP323 Çocuk ve Çevre 2 0 3
CGP321 Çocuk ve Müzik 1 1 3
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
CGP423 Anne Çocuk Sağlığı ve İlkyardım 2 2 4
CGP412 Çocuk Edebiyatı ve Medya 2 0 3
CGP424 Çocukta Fen ve Matematik Eğitimi 3 0 3
CGP414 Davranış Yönetimi 2 0 3
CGP428 Mesleki Uygulama V 2 8 8
CGP422 Mesleki Uygulama VI 2 6 6
Üniversite Seçmeli Genel/Üniversite Seçmeli Ders Havuzundan Toplam 3 AKTS Alabilir 3
UNİSEC-SHMYO 009 Beslenme İlkeleri(Sağlık Hizm. M.Y.O.-Fizyoterapi) 2 0 3
UNİSEC-TBMYO 022 Beslenme İlkeleri(Teknik Bil. M.Y.O.-Gıd.Tekn.) 2 0 3
UNİSEC-SBMYO 003 Halkla İlişkiler(Sosyal Bil. M.Y.O.-Den.Lim.İşl.) 2 0 3
UNİSEC-TBMYO 032 Hasat Harman Makineleri(Teknik Bil. M.Y.O.-Tar.Mak.) 2 0 3
UNİSEC-SHMYO 002 Hastalıklar Bilgisi(Sağlık Hizm. M.Y.O.-İlk ve Acil Yardım) 2 0 3
UNİSEC-SBMYO 008 İnsan Kaynakları Yönetimi(Sosyal Bil. M.Y.O.-Lojistik (İ.Ö.)) 2 0 3
UNİSEC-SBMYO 008 İnsan Kaynakları Yönetimi(Sosyal Bil. M.Y.O.-Lojistik) 2 0 3
UNİSEC-TBMYO 018 İstatistiğe Giriş(Teknik Bil. M.Y.O.-Elkt.Hbr.Tek.) 2 0 3
UNİSEC-MEMYO 003 İş Sağlığı ve Güvenliği(Marmaraereğlisi M.Y.O.-Bü.Yön.Yön.As) 2 0 3
UNİSEC-SBMYO 011 İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku(Sosyal Bil. M.Y.O.-Muh.Ver.Uyg(İ.Ö)) 2 0 3
UNİSEC-SBMYO 011 İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku(Sosyal Bil. M.Y.O.-Muh.Ver.Uyg) 2 0 3
UNİSEC-SBMYO 006 İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku (Sosyal Bil. M.Y.O.-İşlt.Yön.(İ.Ö.)) 2 0 3
UNİSEC-SBMYO 006 İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku (Sosyal Bil. M.Y.O.-İşlt.Yön.) 2 0 3
UNİSEC-TBMYO 012 Kalibrasyon(Teknik Bil. M.Y.O.-Biy.Chz.Tek.) 2 0 3
UNİSEC-SBMYO 002 Kalite Güvence ve Standartları(Sosyal Bil. M.Y.O.-Bü.Yön.Yön.As) 2 0 3
UNİSEC-SBMYO 002 Kalite Güvence ve Standartları(Sosyal Bil. M.Y.O.-Bü.Yön.Yön.As.(İ.Ö.)) 2 0 3
UNİSEC-TBMYO 026 Kentleşme ve Çevre Sorunları(Teknik Bil. M.Y.O.-İnş.Tekn.) 2 0 3
UNİSEC-SHMYO 012 Kişilerarası İlişkiler(Sağlık Hizm. M.Y.O.-Yaşlı Bakımı) 2 0 3
UNİSEC-TBMYO 038 Marka Yönetimi ve Pazarlama(Teknik Bil. M.Y.O.-Giy.Ürt.Tek.) 2 0 3
UNİSEC-TBMYO 006 Organik Tarım(Teknik Bil. M.Y.O.-Seracılık) 2 0 3
UNİSEC-SHMYO 006 Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Sağlık Hizm. M.Y.O.-Tıb.Lab.Tek.) 2 0 3
UNİSEC-TBMYO 020 Sensörler ve Dönüştürücüler(Teknik Bil. M.Y.O.-Mekatronik) 2 0 3
UNİSEC-SBMYO 004 Serbest Bölgeler(Sosyal Bil. M.Y.O.-Dış Ticaret-A) 2 0 3
UNİSEC-SBMYO 012 Sosyal Hizmet ve Sivil Toplum Örgütleri(Sosyal Bil. M.Y.O.-Sos.Hiz.) 2 0 3
UNİSEC-SBMYO 014 Sürdürülebilir Turizm ve Çevre(Sosyal Bil. M.Y.O.-Tur. ve Ot. İşl.) 2 0 3
UNİSEC-SBMYO 014 Sürdürülebilir Turizm ve Çevre(Sosyal Bil. M.Y.O.-Tur. ve Ot. İşl.(İ.Ö.)) 2 0 3
UNİSEC-TBMYO 040 Terbiye Fabrika Organizasyonu(Teknik Bil. M.Y.O.-Teks.Tekn.) 2 0 3
UNİSEC-TBMYO 004 Web Tasarımın Temelleri(Teknik Bil. M.Y.O.-Bilg.Pro.) 2 0 3
UNİSEC-SBMYO 009 Yerel Yönetimlerde Hakla İlişkiler ve Sivil Toplum (Sosyal Bil. M.Y.O.-YerYön.) 2 0 3
UNİSEC-MEMYO 004 Yöresel Mutfaklar(Marmaraereğlisi M.Y.O.-Tur.Ot.İşl.) 2 0 3
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60